Reparatievoorwaarden
Reparatievoorwaarden
Artikel 1 - Toepasselijkheid
Deze reparatievoorwaarden zijn van toepassing op alle reparaties uitgevoerd door Gastronoble en vormen een aanvulling op de algemene leveringsvoorwaarden.
Artikel 2 - Reparatie en Verantwoordelijkheid
2.1 Gastronoble is de aangewezen partij voor het uitvoeren van reparaties aan door haar geleverde producten.
2.2 Reparaties worden uitsluitend uitgevoerd na goedkeuring van de wederpartij en een vooraf overeengekomen prijsopgave, tenzij de garantievoorwaarden van toepassing zijn.
2.3 Indien een product door derden is gerepareerd of aangepast, vervalt de aanspraak op garantie en kan Gastronoble verdere service weigeren.
Artikel 3 - Garantie op Reparaties
3.1 Op uitgevoerde reparaties geldt een garantieperiode van 3 maanden, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
3.2 De garantie dekt alleen herhaling van hetzelfde defect en geen nieuwe of andere gebreken.
3.3 Garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik, onjuiste installatie of schade door externe factoren.
Artikel 4 - Kosten en Betaling
4.1 Onderzoekskosten worden in rekening gebracht indien de wederpartij afziet van verdere reparatie na diagnose.
4.2 Reparatiekosten dienen volledig te worden voldaan bij afhalen of voor verzending.
4.3 Transportkosten voor reparaties zijn voor rekening van de wederpartij, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 5 - Aansprakelijkheid
5.1 Gastronoble is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade door defecten of reparaties.
5.2 Gastronoble is niet verantwoordelijk voor gegevensverlies bij reparaties van elektronische apparaten.
Artikel 6 - Toepasselijk recht
6.1 Op alle reparaties is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden beslecht door de bevoegde rechter.